Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Friday, November 23, 2007

7. og 8. nov - PARADISTUREN



Det siger næsten sig selv. Vi har en Paradistur på programmet hvor man sejler i Phang Nga bugten og ser blandt andet stranden i Krabi og man overnatter på øen Poda.
En udflugt hvor man oplever krystalklart havvand, snorkler, bader, slapper af og får ”en på opleveren”.

Et billede af en abe jeg så kravle rundt i et træ på stranden ved Krabi :



Man overnatter i bungalows på øen, hvor der blandt andet lever vilde aber og bare nyder alt det eksotiske og en virkelig anbefalelsesværdig tur.
Det var blandt andet på denne tur jeg havde fornøjelsen af at plaske rundt i havet ca. 12 meter fra et ”lille” badedyr, som også var i vandet.

Se hvor sød ;)



Den gik pludselig i land denne varan og den var i hvert fald 2 meter lang. Den kunne godt blive aggressiv og slå ud med halen. Den kan vælte en voksen mand med sin hale, så vi havde alle lidt respekt da den pludselig skulle op på stranden og gå rundt i mellem os.
Den kom også på besøg da vi havde frokost på øen. Den kunne lugte mad, og thaierne var åbenbart vant til at den kom til tider, så de vidste hvordan de skulle skræmme den væk. Ret urealistisk at svømme nogle meter fra ”et forstørret” firben...

Det var hyggeligt at vi var så mange som kendte hinanden, som var med på turen, og om aftenen sad alle guider og gæster ved et stort langbord og havde rigtig fællesskab. Det kunne jo næsten ikke blive mere socialt.
Jeg var bare så træt, så jeg gik i seng som en af de første og alt elektricitet gik da klokken var 23:00, så det galt om at finde til sin bungalow og i seng inden den tid, for ellers ville man måske ikke kunne finde tilbage, da alt ville bare være sort.

Her ses Jenny til venstre og jeg til højre, som bader på stranden ved Poda ø.
Se klippeformationen i baggrunden. Utroligt hvordan naturen selv har skabt et landskab som dette :



En af dem som arbejdede på øen ville så gerne have et billede inden vi tog afsted igen :

0 Comments:

Post a Comment

<< Home