Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Friday, February 16, 2007

Karneval 2007

Vi er i midten af februar og karnevalet er begyndt her i Puerto de la Cruz, men sandelig også i Santa Cruz, som er De Canariske øers hovedstad. Man siger at karnevalet i Santa Cruz er det næststørste i hele verden, så Puerto de la Cruz har lidt at leve op til. Der har været kåringer af karnevalets dronning. Både børnenes og de voksnes). Der er musik og dans nogle af aftenerne og i går blev alle lysene tændt her i byen. Der er lyskæder overalt og der er hængt lysende ”forskelligfarvede-maske-lys-guilander” rundt i gaderne, samt boder med slik, brændte mandler osv. De har opsat en stor scene på Plaza del Charco, som er den centraleste del af byen, hvor der kommer til at være dans og musik hver aften og på lørdag (i morgen) er der stort optog i byen, med trommespillere, karnevalets dronninger, vilde rytmer og farver og det er stor tradition at alle ”åbenbart” klæder sig ud her til festlighederne.
I aften, fredag, skal vi alle (og når jeg siger alle, så mener jeg alle os guider både fra nordsiden af øen og også alle guiderne fra den sydlige del), til Santa Cruz for at opleve stort karneval og se optog, som begynder omkring klokken ni. Nogle af kollegaerne taler om at klæde sig ud og andre ikke, så.. og da udklædning ikke er det, som jeg har mest af, så kan jeg for eksempel vælge om jeg vil købe en paryk for ca. 8 €, hvilket er dyrt med denne løn vi får ;)
Alle vores hoteller er bookede og det er populært at være her til festlighederne. Det betyder også der er mange flere mennesker på gaden, så jeg har virkelig sagt og gjort alle mine gæster opmærksom på det, og at der jo altid (desværre) er nogen som ikke kan holde fingrene for sig selv, så jeg har decideret frarådet folk at tage tasker og tegnebøgerne med i byen. Det slipper nemlig også for en del ekstra arbejde for os, hvis vi skal til at skrive en masse politirapporter osv.

I dag har det regnet en masse og jeg har været gennemblødt ca tre gange, på trods af at jeg har haft regnjakken på. Rigtig irriterende vejr, når man arbejder så meget ude og skal gå fra hotel til hotel.

På tirsdag kommer min veninde fra gymnasiet, Marie, og skal være her i ca. to uger. Hun skal ”selvfølgelig” bo hos mig og jeg har fået mulighed for nogle fridage i begyndelsen af marts, så vi kan tilbringe noget tid sammen, hvilket jeg ser meget frem til, da det er efterhånden nærmest et halvt år siden vi sidst har set hinanden. Det er så rart at få besøg, og det er en skøn følelse at kunne vise sit job, bolig, omgivelser med mere, frem til sine nærmeste.

I morgen lørdag har jeg fri, og to fra guideskolen skal køre udflugt til Loro Parque. Det er en stor dyrepark, som er den største turistattraktion på Tenerife. Parken ligger nemlig i udkanten af Puerto de la Cruz, så når de kommer her til den nordlige del af øen, så spendere vi nok lidt tid sammen og får udvekslet og indhentet en masse sladder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home