Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Thursday, December 14, 2006

Billeder og skema for første uge







Billede et er fra toppen af Teide hvor man kan se lidt is på nogle af klipperne.
Billede to er af mig foran Teide bjerget og klipper.
Billede tre er af udsigten fra min balkon fra min nuværende lejlighed.
Billede fire er af Teide på lang afstand. Jeg var kun 200m fra toppen.
Billede seks er af det "ikke børne venlige hav" her i Puerto de la Cruz på Tenerife.


Tirsdag d. 12/12 - 2006
Ankomst til Tenerife...


Da jeg kom ud af lufthavnen (med min bagage) var jeg ved at dø af varme og tænkte bare at jeg havde alt for meget vintertøj med osv. Lufthavnen ligger i syd, så vi skulle kører i over en time for at komme til nordsiden af øen og pga Teide (Spaniens højeste punkt) er midt på øen, så skulle vi kører uden om, og der var stor forskel på klimaet. Vi kørte til ca. 8 forskellige hoteller og jeg fik samtidig lige observeret en TRF live, så det var ret sjovt.
Jeg var den eneste der blev sat af på mit Hotel Villaluz og det viser sig at jeg skal bo her alene indtil den danske og finske pige rejser lørdag og så skal jeg over til et lejlighedskompleks som er i centrum af byen og så skal jeg bo med en svensk og en finsk pige i en stor lejlighed. Det gør mig faktisk ikke noget at jeg er her alene den første uge.

Da alle gæsterne fik velkomstbrosuren i bussen, så fik jeg et velkomstbrev fra servicechefen Emilia og inde i brevet stod hele mit uge-skema bl.a. og jeg blev meget positiv overrasket da jeg så at der ingen transfer var på torsdag. Det viser sig at jeg skal med på alle udflugterne i denne uge, så jeg kan se hvordan de er og så skal jeg en masse andet også. Mit skema for den første uge ser således ud:

Tirs. 12/12
Velkommen til TRF, Indkvartering, Begynde med skattejagt

Ons 13/12
Observere Masca udflugt (hvilket jeg har været til i dag), og Lucia optog kl. 20.

Tors 14/12
Observere Teide udflugt (med start kl 07:30), Middag på Restaurant Napolitana.

Fre 15/12
Intro på Hovedkontoret, Rundt på øen i bil (på egen hånd).

Lør 16/12
Observere bådudflugt til øen La Gomera, koncert på Hotel bambi med afskedsmiddag for de to piger som rejser kl. 20:30.

Søn 17/12
Observere flypladsen, observere udflugt til Loro Park.

Man 18/12
Observere byvandring (som er ”velkomstmødet” her i Puerto Cruz), Skattejagt færdiggøres, abc-perm ordnes og alt færdig gøres.

Tirs 19/12
Første dag på job med skema og første Ankomst TRF fra flypladsen.

Sådan ser det ud, og jeg kan næsten ikke få vejret når jeg læser det igennem. Hvornår mon jeg har min første fridag?

Har ellers været i Mascadalen på udflugt og i dag var jeg på toppen af Teide.. eller næsten.. jeg var 200m fra toppen.. Det var et fantastisk vejr og en kæmpe oplevelse at køre igennem landskabet med flere hektarer af bananplantager, julestjerner (blosmten julestjerne) og pludselig midt i december summer en brombasse forbi.. lidt underligt og meget fantastisk.

Generelt, så kan jeg ikke lige huske hvornår jeg sidst har følt mig SÅ alene i verden. Ikke på nogen negativ måde, bare sådan generelt. At komme til en ø, et sted, hvor man ingen kender eller kender noget til, bor alene i en lejlighed, ved ikke hvem ens kollegaer er eller hvor man skal gå hen for at få lidt mere støtte, hvad der ville være godt at forberede sig på, hvad man gør med mad, ingen der kender en, som man kan dele sine tanker lidt med osv.. bare sådan en masse ting, så.. Jeg håber da det kommer lidt hen ad vejen, da jeg trods alt skal være her fire måneder.
Det er godt nok en oplevelse.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home