Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Tuesday, November 14, 2006

Tranfer praktik og fri sushi.




Alcudia mandag d. 13. november 2006

I dag var der Transfer Praktik, som skulle opfattes som en slags generalprøve for selve eksamen, som vi har på torsdag. Jeg var nervøs og samtidig havde jeg det helt okay. Alle 60 elever blev delt op i fire grupper, hvor vi skulle fremføre vores transfer i en gruppe på femten. Man kunne være på morgenholdet eller eftermiddagsholdet. Der var nogle problemer med de oprindelige busser, som skulle hente og køre os, så vi måtte forestille os at vi sad i en bus med en mikrofon. Jeg kom heldigvis på morgenholdet, og havde fri efter kl. 13, så det var en skøn ”fridag” efter transferen, hvor jeg bl.a. løb mig en tur på en halv time uden stop og svømmede tredve baner i indendørs poolen. Virkelig fedt at jeg gjorde det og jeg var bare hel varm og kogt lang tid efter.
Selv transferen gik fint synes jeg. Jeg kom til at bytte om på rækkefølgen, så da jeg fik feedback, sagde de også jeg skulle holde strukturen. Jeg manglede noget entusiasme og skulle udstråle (smile) noget mere. Det jeg sagde, og min information, taletempo var rigtig fint. Jeg synes det var en god feedback, da jeg kunne lærer af den og det er ting som der kan rettes op på og som man kan blive bedre til. (Det ville da også være mærkeligt hvis man gik op o lavede en perfekt og fejlfri transfer allerførste gang man prøver det..)
Om aftenen havde alle danskerne (på nær Lau) aftalt at mødes for at spise sushi. Det var virkelig hyggeligt og det endte med at vi var 14 danskere og så også lige svenske Peter. Ha ha.. Restauranten ligger i Port d’Alcudia (Alcudia havn) så vi fik en go gåtur ud af det. Sushien var god og det var samme koncept, som da jeg fik sushi i London, hvor tallerknerne kører rundt på et rullebånd. Der var mange andre ting også og desserterne kørte også rundt på båndet. Man betalt 8,80 euros for ”sushibuffet”, og så måtte man spise så meget man ville. Vi gik alle derfra og følte os mere end mætte og synes vi havde fået rigtig meget for vores penge.

(... og så fandt jeg ud af her i går, at bjergene på den anden side af middelhavet er ikke øen Formentera, men det er hele Alcudiabugten som kan ses).



Alcudia søndag d. 12. november 2006

Jeg stod tidligt op og var den første til morgenmad ud af guide eleverne. Så snart jeg var færdig, satte jeg mig i restauranten med alle mine noter og kopisider, og så skrev jeg alle mine noter om og fik styr på alle kopisiderne. Det var dejligt at få det ordnet og Julie sad og skrev transfer ved siden af.
Endte med at spise i restauranten tre gange den dag, og lavede afrejsetransferen. Efter at have ordnet Internet m.m., så mødtes vi hos Pia hvor vi lige hørte hinanden igennem.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home