Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Wednesday, November 01, 2006

Spanien 5 - sept. 06




Hej igen igen..

Ja, saa er der sket nogle forskellige ting.. nogle lidt uventede og ikek saa planlagte..
Teresa tog hjem fra sevilla fordi hun var syg og desuden har jeg hort noget rygte om at hendes mor ikke tillod hende at rejse videre fra sevilla, saa derfor tog hun hjem.. Jeg var saa sammen med vores sambo, masako, en pige fra japan, og vi tog sammen til tog st. for at tage videre.. hun skulle til madrid og direkte videre til zaragoza, som er en by lidt nordost for madrid.

Jeg ville saa stige af i ciudad real, som er en by syd for madrid, for jeg havde ringet til et herberg dér og spurgt om der varledigt osv.. alt var ok, og de sagde jeg bare kunne komm. Da jeg steg aftoget, var jeg meget overrasket og har sjaeldent set noget saa grimt.. tog en taxi til herberget, som desuden laa udenfor byen og da vi kom frem var der kaeder for portene og ikke et oeje.. Tog taxi tilbage til st. og betalte mange penge for taxi og tog til ingen nytte og koebt e saa en ny billet til madrid..

Da jeg kom til Madrid tog jeg saa tre forskellige metroer til lufthavnen for jeg var lige klar til at tage en flybillet til DK og overraske mor og alle jer andre.. var saa maalrettet for at bestille en billet til dk, og da der saa ingen billet var, blev jeg magtesloes, foelte mig pludselig lille bitte midt i madrid uden at kende byen, eller at have vaeret der foer og anede ikk hvad jeg skulle goere og saa i en by med 7 mil. indbyggere.. blev halv panisk og var saa ked af det pga far, saa mor stoettede mig i tlf og saa fik jeg reserveret dette herberg og her er jeg saa.. kom i gaar og har set en "zone" / del af madrid i dag og saa videre.. (plus jeg fandt ud af at jeg kun har 280kr paa kontoen, saa jeg blev endnu mere panisk og halv stresset over oekonomien..) hhmm.. det gaar rigtig godt ik??

Men alt i alt og efter en mindre krise, saa er alt ok, og jeg har det godt. I dag har jeg vaeret i centrum og set madrid for foerste gang og jeg saa en del sevaerdigheder.. Det var overskyet og smaaregnede, men det gjorde ikek spor..
I morgen har jeg planer om at se en exposicion af en spansk fotograf og derefter begive mig hen i El perque del buen retiro, som parken hedder...
Hvis jeg ikke er smadret hen af eftermiddagen saa vil jeg ogsaa derne se museet Reina Sofia i morgen, men elelrs venter jeg med det til loerdag.
Herberget er billigt her og det er god morgenmad i forhold til de andre steder.. Det ligger i madrid syd i mellem orange blokke og det er tydeligt at det er det fattig kvarter af madrid.. herberget er bare en graa betonblok og set udefra ligner det et faengsel.. mildt sagt..

Jeg skriver mere naar jeg kender til mine naermere planer.. for selv jeg synes det er spændende hvad det bliver til :-P
Haaber alt ok i DK.
Knus fra Amanda

0 Comments:

Post a Comment

<< Home