Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Wednesday, November 01, 2006

Spanien 2 - aug. 06




Billederne er fra det sted hvor jeg var for at ride mod kost og logi.. Fantastiske bjerge og helt anderledes landskab end hvad jeg er vant til..

Jeg har vaeret i kontakt med en dansk dame, som ejer en slags ridecenter / rideskole.
Jeg er kommet op til landsbyen nu og ankom i gaar. Landsbyen ligger paa den anden side af Malaga som hedder Canillas de Albaida. Her skal jeg vaere i seks dage for at hjaelpe med hus og stald og samtidig laere ejerems 6 aarige pige noget dansk mens jeg er her. Datteren til ejeren af hestecenteret, taler kun spansk og er virkelig soed og meget moden af en seksarrig at vaere. Jeg faar tilgengald noget rideundervisning og kan ride paa de heste jeg vil og saa meget jeg vil.

Det er godt stykke inde i landet (18 km) og naesten 800 meters hoejte.. Her er lidt koligt og sidder faktisk med en striktroje paa lige nu fordi klimaet og temperatur er helt anderledes i forhold til benalmadena som er ved kysten.

I gaar spiste vi middag i byen Cómpeta, som ligger i narheden, så I dag er det meningen at jeg skal ride og hjalpe med fodring af hestene. m.m.


Spanien d. 27 august 2006

Der har været en del ting mens jeg har været her. Jeg har været ret ked af det og lidt forvirret. Ked af det, fordi folk og omstændigheder ikke har levet op til mine forventninger og forvirret fordi jeg ikke har kunne finde ud af hvad min far har haft lyst til osv mens jeg er her.

Jeg har det rigtig godt nu.. især nu hvor min mor og mine bedsteforældre er kommet her ned for to ugers ferie.. der er kommet lidt mere ro over tingene og det er dejligt. Der har været en del byfester, og alt det med rideskolen var godt til at starte med, indtil jeg havde været der et par dage.
Der kom uventet besøg fra en skitzofrensk søster, som var bindegal i hovedet.. jeg fik stjålet mine penge, noget tøj og hele min toilet taske, var i byen en aften hvor jeg var i byen med ejeren af hestene, og det endte med et overfald, som jeg heldigvis slap væk fra inden det endte rigtig galt, og derudover har jeg arbejdet en del og passet hendes datter og lavet husarbejde (hvilket slet ikke var med i aftalen), og retur har jeg fået lov til at skridte to ture på en uge.. så.. synes det er uretfærdigt som tingene har været, og sender en mail nu til hende Eva Maria, for at fortælle at jeg altså ikke returnerer... (hvilket ellers var aftalen).. og i stedet for at bære nag eller være ærgerlig over det, så er jeg blevet en oplevelse (eller flere) rigere.

- -

Mens mor er her, så prøver vi at finde nogle musikkurser og jeg har fået nogle nye kontakter hvilket er rigtig godt, for så er der flere muligheder og steder at rejse hen..
Jeg har stadig planer om at rejse lidt rundt i Spanien.. Jeg har udtænkt mig nogle steder som kunne være spændende... måske vil jeg lade musikkursus afgøre stederne og se hvad der sker.. de næste par dage kommer jeg til at være lidt mere på nettet for at undersøge nogle forskellige ting osv..
Min mor og bedsteforældrene er i Spanien til d. 5 september, og tror også mere eller mindre at det bliver dér min afrejse dato er.. så kan jeg altid returnere til landsbyen for at tage afsked inden jeg drager til DK og er også blevet inviteret til ”Guardia Civíl” fest, som er det spanske politi, som også har forbindelse til militæret.. Det er det civile garden i Spanien. De har en fest i oktober, som plejer at være en kæmpe begivenhed så det kan jo være jeg får planlagt mit ophold så jeg tager med til den fest..
Det er tydeligt at jeg er gladere når min mor også er i landsbyen.. det gør det ligesom mere ”rigtig” at være her og så laver man ren faktisk noget frem for bare at hænge ud på gadehjørnet eller gå på bar med sin far osv.. Jeg har fået mere fokus på mig selv i stedet for at tage så mange hensyn til andre.. det lyder egoistisk, men ja.. jeg må lytte til mig selv og jeg har glædet mig meget til at se nogle andre ting af Spanien, så jeg vil gerne gennemføre det, også selvom min far og andre kommer til at protestere og ikke vil kunne forstå mine beslutninger.

- Manda


-------------------

Sept. 06

Hej folk.

Mine bedsteforældre og min mor er taget tilbage til DK i gaar, og jeg har nydt de har vaeret her. Vi har vaeret paa de sedvanlige markedsture og har haft lejet en bil og set forskellige byer af Andalusien. Jeg har benyttet mig meget af, at de har haft stor terrasse og pool og har vaeret nogle gange i jacuzi... saa det har vaeret maegtig bra ;)

Der er ca 7 ravne i omraadet hvor deres lejlighed var og en af dem fodrede vi paa terrassen og gav vand, og den spiste mad af vores haender.. I gaar da familien rejste blev jeg i lejligheden for at ordne de sidste ting og toemme koleskab, osv, og der fik jeg kaldt ravnen til mig igen.. den spiste af haanden og drak vand af koppen jeg holdte. Den var fraek og tog sit naeb om selve koppen for at hugge den. Senere var jeg saa i poolen og da kom den igen og ville drikke vand.. jeg legede med den med en pind og hoppede efter mine taer da jeg gik... ret fed oplevelse at et vildt dyr og saa stor en fugl kunne vaere tam paa den maade...

Jeg regner med at rejse til Cádiz paa mandag (11. sept). Cadiz ligger nordvest for malaga helt ud til atlaterhavet.. der har jeg reserveret et pensionat og er der er i tre dage, for at se byen.. derfra tager jeg til sevilla.. (den by i andalusin man siger flamencodansen og musikken stammer fra) og som er fyldt med sigoejnere ogsaa... det er en af andalusiens vigtigste byer.. der er jeg saa ogsaa i tre fire dage og der fra tager jeg til madrid.. maaske goer jeg nogle stop undervejs, hvem ved, men planen er saa at jeg er i madrid for at se om der er det musik kursus, og hvis ikke saa tager jeg til dk derfra.. maaske med interrailbillet eller fly.. det kommer anpaa hvorn det er billigst og det skal jeg til at undersoege om lidt. Er rigtig glad for at der er kommet saadan styr paa det og at jeg foelger mit oenske om at rejse rundt i SP, som var meningen fra start af, saa.. jeg maa tage de konflikter der nu opstaar med familie og ikke mindst med far..

(En spansk veninde (teresa) har snakket om at hun maaske ogsaa vil med mig, og det kunne vare saa fedt.. saa vi moedes i eftermiddag og taler om hvor sandsynligt det er)
- Manda

0 Comments:

Post a Comment

<< Home