Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Wednesday, November 01, 2006

Spanien 1 - aug. 06



Billedet er fra "feria de día" på Plz. Augazil.
Byfest om dagen i min fars landsby (Benalmádena pueblo)
Min veninde Teresa og jeg trommede og jamede til musikken hvilket fik folk i godt humør og folk kom til pladsen blot for at se hvad der skete.. Rigtig sjov dag med masser af øl og vin....

SPANIEN 1. August 06

Hej folk..
Har vaeret her i Spaniens landet i halvanden uges og har allerede oplevet rigtig mange ting.
Jeg ankom loerdag nat (5. august) og dagen efter om soendagen startede festlighederne med det saakaldte Romeria. Stor byefest hvor alle spiser Paella (Spaniens national ret) og drikker godt med spansk sommervin og danser og rider paa heste ud til landet i folkedragter. Det var virkelig varmt og jeg skulle lige vaendes varmen og fik farve efter foerste dag.

Efterfolgende har der vaeret feria, som er de efterfolgende byfestdage, hvor der er forlystelser og koncerter. Da min spanske veninde har arbejdet hele ugen til kl. halv to om natten, saa har jeg varet lidt alene inden jeg moedtes med hende osv. og hvis jeg er taget i byen har det foerst vaeret kl. ca. halv tre. Alt er lidt omvendt her nede og forsinket med nogle timer, sa.. For eksempel hvis folk ser dig paa gaden kl 09 om morgen saa er det ret tidligt.. saa..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home