Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Wednesday, November 08, 2006

Alcudia 6. nov. - Første dag.

Så er jeg ankommet til Alcudia, Sunwing Resort på Mallorca hvor My Travel Service Academy Guideuddannelsen skal foregå de næste syv uger. Jeg er kommet godt her ned på trods af mellemlanding i Barcelona. Ankom lidt sent, så alle vi 15 danskere fulgtes ad til Burger King samme aften hvor vi fik lidt mad inden vores første lektion næste dag.

Meget oplevelsesrig dag med mange indtryk at forholde sig til. Første lektion kl. 09 med informationer om hvordan man må møde op til time. Ingen hat, solbriller, rygning, tyggegummi, huller i tøjet og ingen klipklappere.
Dørene låses ved timens start og generelt ingen mobiler m.m... så har de ligesom også lagt standarten.
Her er 60 elever i alt. 15 danskere, 12 nordmænd og 33 svenskere. Bor sammen med en svensk pige Anna. Hotellet og hele området er meget luksus og stranden er lige ud ad døren ved poolen. Der har været sol i dag og udsigten fra hotellet ud over middelhavet er fantastisk. Man kan se bjerge meget langt væk og gætter på det er Formentera. Har gået i vandkanten i dag for mig selv og bare nydt det. Lavede macaroni med tomatsovs til mig selv og til tre andre dansk piger. (Pernille, Pia og Julie). Sad på Julies terrasse som vender ud mod havet, så det var bare luksus.
Har orienteret mig i dag med de andre danskere hvor supermarkedet var og hovedgaden og efter frokost satte guiderne os på en skattejagt. Den gik ud på at løse opgaver, som stor på et stykke papir, og vi så på den måde hele Alcudia og hele Alcudia havnen. Vi gik i 2,5 timer uden stop. Vi var trætte og havde ømme ben. Alle skulle mødes igen til time kl. 19 i klasselokalet ved Princesa. (Velkommen til MyTravel... SLAM, vær so god, en gåtur).

Om aftenen havde vi meget festlig velkomstmiddag hvor vi ikek måtte sidde ved siden af sin værelseskammerat elelr en fra sit eget land. Vi fik tapas til at starte med, champagne, og hovedret, dessert og vin.. kort sagt. Det hele.. Vildt lækkert og folk kom i godt humør.
Alle lærere og elever gik samlet over til en scandinaviskbar som hedder Apoteket.. Her var der elelrs fest og den kvindelig bartender og jeg fik pludselig øjenkontakt og pludselig kunne jeg genkende hende.
Det viste sig at jeg har gået i samme spanskklasse med hende i Malaga på Universitetet i Malaga. Hun er opvokset i Sverige, og er halv romænsk og halv spansk.. Hun kunne pludselig huske det hele og det var bare så morsomt at se hinanden igen efter 4 år.. Har ikke haft kontakt med hende og det var bare så fedt at se en man har gået i skole med og haft en del sammen med.. Virkelig under hvor lilel verden kan være og at vi så mødes her på Mallorca.. Helt utroligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home