Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Sunday, November 12, 2006

Improvisation med et flyvende tæppe


Alcudia fredag d. 10 november 2006

Så frem til at det snart var weekend, så jeg kunne få dannet mig et indtryk af en dagligdag og få gjort nogle af de ting, som jeg egentlig ikke har haft tid til de forrige dage.
Til time lærte vi om single og double bagger, hvilket jeg synes mindede meget om NLP og det var rigtig spændende. Meget firkantet sagt handlede det om, om man er en udadvendt positiv person, eller en person som begrænser udvikling for sig selv og andre.
Vi lærte også om strokes, hvilket vil sige ”bekræftelse fra omverdenen at vi er til”. Senere på dagen blev vi inddelt i to hold, med tredve elever på hvert hold og så skulle vi ellers improvisere. Min gruppe begyndte med kropssprogsøvelsen og derefter med mikrofonøvelsen. Opgaverne gik ud på at trække en seddel hvor der kunne stå det mest vanvittige på og så improvisere ud fra teksten, så snart man havde læst den. På min seddel stod der ”Jeg har altid ønsket mig at være et flyvende tæppe” og på den anden seddel stod der ”Min bedste ven er Anders And (Kalle Anka, som han nu hedder i Sverige). Mens jeg var i improviserede, blev jeg helt forbavset over de ting som røg ud af munden på mig og hvor jeg dog havde den fantasi fra. Jeg kom bl.a. ind på hvorfor jeg ville være et flyvende tæppe og grunden var så (meget mærkeligt), fordi jeg havde en retarderet veninde, som sad i kørestol, og så kunne jeg vise hende verdenen mens jeg samtidig var sammen med hende... hhmm og improvisationen med Anders And, ja, der endte jeg med at sige at min mor var Minie Mouse. Helt skørt og virkelig skægt.
Efter begge improvisationsøvelser var man (eller jeg) glad og helt stolt af mig selv. Fed sejr at man havde stået foran nogle andre og været i centrum og skulle improviserer uden at gå i stå.
Senere var der praktisk info om næste uge hvor vi bl.a. skal have transfer eksamen. Vi har en praktik dag på mandag, hvor vi selv vælger hvilken slags transfer vi vil op i, og transferen skal så opfattes som en slags generalprøve til selve eksamen som vi har torsdag. Skemaet ser generelt utrolig spændende ud og vi skal møde kl. syv både mandag og torsdag til ”morgenfriskeren”, som er morgengymnastik, som eleverne selv skal stå for.
Om aftenen spiste Pia, Julie, Pernille, Lau, Gerrit, Camilo og jeg middag sammen. Alle fra Danmark. Lidt ærgerligt egentlig at man er delt sådan op i svenskere, danskere og nordmænd... Jeg tror bare det handler om at folk har brug for at kunne kommunikere med nogle som de forstår, når der samtidigt er så mange indtryk og så mange ting vi lærer hver dag. Det kommer garanteret helt af sig selv lidt hen ad vejen, jo længere tid vi har været her. Middagen var simpelthen så hyggeligt og hele stemningen og humøret var i top.
Senere på aftenen skulle lærerne opføre cabaret og det var SÅ sjovt. Virkelig underholdende og til sidst var alle i byen på Apoteket. (Stamstedet). Vi festede og alle var i højt humør, så man skulle tro at det var vores sidste aften. Hel vildt. Alle var fulde og vores guidelærere festede med og var ligesom os. Man glemte helt at de ren faktisk VAR lærerne og man anså dem ikke som en autoritet som sådan. Fantastisk start på weekenden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home