Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Sunday, November 26, 2006

SURPRISE midt om natten.

Alcudia onsdag d. 22. november 2006


Onsdag nat var bare hel vild. Alle elever blev ringet op kl. 04:00 om morgen af lærerne og sagde vi havde tyve minutter til at møde op i klasselokalet. Jeg fattede ingenting og spurgte min sambo om hun var hel sikker, da det var hende der havde taget tlf og jeg kunne ikke forstå noget som helst. Jeg var overbevist om at nogen havde lavet telefonfis med os, indtil jeg så alle andre elever stå gabende på gangen med store sorte render under øjnene. Det var meget underligt og jeg blev faktisk lidt bekymret for om det var sket noget eller om det var en alvorlig nyhed, da der om lørdagen havde været overfald på fire af eleverne på vej hjem fra byen.
Da vi kom fik vi at vide at alle danskere skulle tage dansk tøj på, svenskere svensk osv. Og det havde vi så ti minutter til. Dér gik det op for mig, at det sikkert var en ren prøve for om vi kunne komme op og arbejde under pres og på forskellige tidspunkter. (Hvilket man også er nød til, når man kommer ud som guide).
Alle skiftede tøj og da vi kom tilbage fik vi udleveret gruppearbejde hvor vi skulle fremlægge for hinanden kl. 05:00 om morgen.
Lige efter fremlæggelse så havde to af lærerne klædt sig ud som militærfolk, og kom løbende ind i klassen og råbte op. Vi havde der efter tyve minutter til at skifte til idræts tøj og så skulle vi alle mødes på stranden. Det blæste og det begyndte at småregne og de kommanderede hel vildt med os og man fik total respekt for dem. De fik os til at løbe rundt på stranden, lave mavebøjninger, armbøjninger, høje knæløft, englehop, mere løb og ned på alle fire og meget mere... Pludselig kom de andre to lærere og spillede fulde i gallatøj og sagde, at da de sagde vi skulle til ”morgenfriskeren”, så var det ikke ”gymnastik morgenfriskeren”, men ”drikke-morgenfriskeren”, så nu havde vi tyve minutter til at klade om til gallatøj og mødes i Poseidon bar, som er en sal i en hel anden bygning. Blandt andet den sal hvor vi har scene og hvor vores cabarets opføres.
Det var hel vildt og sjovt at høre folks reaktioner undervejs. Jeg var hel svedt efter den ”militær morgenfrisker”, så jeg nåede i bad og skifte om til gallatøj, make-up, ordne hår osv på de tyve minutter. Det var vildt og morsomt at se hvor meget man egentlig kan nå på så kort tid, når det endelig gælder.
Vi ankom og fik champagne og der var kl. omkring kl. otte om morgen og så fik vi endnu en prøve hvor vi skulle gå rundt til hinanden og til sidst lærte vi så lige vals.
Hele morgenen havde været så hektisk og overraskende og jeg synes det var fedt. Til sidst endte vi alle i vores gallatøj til morgenmad og mange af langliggerne gloede lige en ekstra gang på os, hvilket jeg godt kan forstå eftersom vi var iført gallatøj til morgenmad... ha ha...
Resten af dagen var hel mærkelig. Følte jeg skulle have aftensmad da jeg egentlig var nået til frokost og cabaret øvningen gik fint. Alle var mere eller mindre trætte og tidlig aften mødtes jeg med min Velkomstmødegruppe, (Mathias fra Sverige og Ronja fra Norge) for at vi lige kunne høre hinanden i det vi ville sige til Velkomstmøde praktikken og gav hinanden feedback. Var slet ikke nervøs for dagen efter og ville bare tage det lidt som det kom, for cabaret fyldte så meget og selve eksamen er også først på mandag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home