Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Sunday, November 26, 2006

Ugen der gik...





Billederne: Amanda i bussen til transfer eksamen og det andet billede er fra vores udflugt om lørdagen hvor vi er i Puerto Cristo.


My Travel Service Academy
Tirsdag d. 14. – søndag d. 19 november 2006

Samtale med lærerne for at fortælle om vi havde det godt på skolen. Danskerne var sociale endnu engang med mexicansk aften hvor Pia stod for madlavningen. Jeg var igennem en mindre influenza i den uge med temperatursvingninger osv.
Onsdagen var en rigtig hård dag med tørre fag og vi fik besked om hvad tid vi skulle op til transfereksamen om torsdagen (d. 16. nov.)
Om torsdagen skulle jeg op kl. 14:00 til min transfer og jeg var stadig små syg og temperatur svingninger, så var sku ikke hel på toppen.
Jeg trak ankomst, så jeg skulle byde gæsterne velkomne i bussen og så havde jeg fundet på at det var gæster som var komme til Malaga og Costa del Sol.
Synes selv jeg gjorde det rigtig godt og da jeg ellers nåede til afslutningen, så glemmer Amanda hele in-tjecknings delen. (Dvs. den del hvor man som guide skal fortælle gæsterne om hvordan de tjekker in på hotellet, at de skal holde pas klar og at der vil være safety-box til rådighed m.m. Hele den del glemte jeg fuldstændigt. Jeg satte mig igen på sædet og var bare rigtig ærgerlig over mig selv og over at jeg havde glemt den del. Pisse ærgerligt. Alle i bussen roste mig ellers og synes jeg gjorde det rigtig godt. Alle svenskerne sagde jeg talte tydeligt og at de forstod alt hvad jeg sagde så det var da lidt positivt.
Samme aften blev karakteren så afsløret og dagen efter, om fredagen, ville vi så få feedback af en lærer.
Jeg var en af de første til at få feedback, så jeg spiste først morgenmad efter feedbacken. Leif, som skulle give mig feedback, sagde at jeg ikke hakkede i stemmen og at jeg ikke sagde ”øøhh” eller gik i stå, jeg talte tydeligt og klart og i rigtig fint tempo, jeg holdte øjenkontakten, havde entusiasmen i orden, solgte mit produkt godt, tiden var perfekt, og han sagde faktisk at alt var jo perfekt og at jeg havde uden tvivl fået fem hvis jeg blot havde husket den in-tjeckning. Lidt ærgerligt et eller andet sted, og samtidig vild fedt, for hvis alle de ting jeg gjorde var perfekte, så kan det vel nærmest kun gå bedre næste gang.
Fredag eftermiddag/aften var så evalueringstime og vi skulle vide hvem der skulle lave Cabareten i næste uge, og hvem der skulle i de andre grupper.
Det er sådan at ti elever skal stå for morgenfriskeren (hver mandag og torsdag har vi morgen gymnastik), og ti elever skal stå for en aktivitet og have en ”service-bod” hver onsdag i siesta-tiden. Aktiviteten skal være noget for alle, da der er mange ældre på hotellet, som bliver kaldt for langtidsliggerne og er her flere måneder af gangen. Og derudover er der ti elever som skal stå for nyhederne. Vi skal have nyheder fra Danmark, Norge, Sverige og fra Alcudia, så dén gruppe skal have fundet info og nyheder fra hvert sted til hver fredag.
Amanda var bare ”så heldig” at komme i Cabaret gruppen, og det kunne ejg slet ikke overskue på det tidspunkt..
Fredag nat gik ellers med vild byfest hvor lærerne var med og lørdagen gik med en seks timers udflugt, til Hams grotterne, Manacor (byen som er kendt for sine perler), og en stor lækker frokost i nærheden af Puerto Cristo, som er på østkysten her på Mallorca.
Dejligt at komme lidt ud fra Alcudia og se noget andet.
Resten af weekenden gik med dejligt samvær, endnu en bytur og med forberedelse til Cabaret, som skal opvises fredag d. 24. nov.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home