Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Wednesday, December 06, 2006

Ca Placa og så til Tenerife.




Billede 1. Café besøg på vores udflugt torsdag d. 30. november i Valdemossa på Mallorca.

Billede 2. En del af eleverne inkl. mig selv forrest i midten, som er udklædte til vores temafest, som vi havde tirsdag d. 28. novemebr. Temaet var turist, og det var en vild fest, hvor jeg bl.a. skulle dyste mod en svensker og en normand. Det galdt om at have så mange skumfiduser i munden på en gang.


Akcudia onsdag d. 6. december 2006

Vi er kommet ind i december og skal love for at hele hotellet er blevet pyntet op her til jul. Alle vegne står der strårensdyr med lyskæder og der er selv gran rundt om uret i receptionen. Hel vildt kunstigt når man render rundt i klipklappere og er omgivet af palmer og strand udenfor dørene.
Vi har været på endnu en udflugt på vestkysten af øen hvor vi sejlede i høje bølger og kørte i en gammel sporvogn. En lidt rolig tur i forhold til turen vi havde til Hams grotterne.
Første søndag i advent var vi en flok som julehyggede hel vildt. Om formiddagen tog jeg for første gang min dykkerdragt i brug og snorklede og plaskede rundt i middelhavet, og samme eftermiddag var det ellers jul. Vi havde varmet sangria og spiste brunkager, pebernødder, hørte så højt julemusik at vi blev nærmest nød til at råbe til hinanden. Vi skulle jo rigtig mærke at det var jul, så musikken måtte ikke blive skruet ned for.
Det var vildt fedt og samme eftermiddag tog vi afsked til en norsk fyr, som havde fået tilbudt job. Han skulle til Norge for at ordne nogle papirer og så skal han være guide i Thailand fra 10. december af. Hele stemningen var nede og jeg brød mig slet ikke om være der, da alle var sådan nedtrykte, og bare tanken om at vi alle skulle sige farvel til hinanden om ca. 2-3 uger var ulideligt.
1. advent om aftenen tog jeg og syv andre til Ca Placa restaurant i Alcudias gamle bydel for at spise på fin restaurant. Og jeg skal love for at det var fint. Flere slags bestik, store hvide due og hvide betræk på stolene osv. Priserne var også lidt højere end på en alm. Restaurant, men stadig halv pris i forhold til Danmark.
Jeg fik mig så en entrecote med champignonsovs og trøfler... og jeg kan SLET ikke beskreve hvor godt den smagte. Jeg har fået rigtig mange entrecote i mit liv og den her... DET VAR VILDT!!! Aldrig smagt noget lignende.. SÅ lækkert og vi fik bare en rigtig luksuriøs første advents middag. Rigtig lækkert og til dessert fik vi varm souflé (flydende chokoladekage).. mums..
(Sikke en masse om mad.. jeg er vidst sulten hva..?) Det var i hvert fald meget anbefalelsesværdigt og lækkert.

Jeg har ellers en nyhed jeg lige vil dele. Det er helt utroligt og er total høj, grædefærdig, beæret og samtidig er hele den her nyhed bare så overvældende og det er så stort for mig.
I dag i min frokost pause blev jeg ringet op af en af lærerne, som spurgte om jeg havde tid til at mødes med ham i receptionen. Da jeg mødtes med ham, så gik vi gennem hele restauranten og der ser jeg, at alle de andre lærere sidder og spiser frokost. Jeg anede ikke hvad jeg skulle, så da lærerne rejste sig op fra deres frokostbord og sætter sig ved et bord sammen med mig, der blev jeg lidt panisk og nervøs. Anede ikke hvad det hele gik ud på, ind til rektor for skolen siger at de har et jobtilbud til mig. Jeg tænkte først fuck og samtidig anede jeg slet ikke hvad jeg skulle svarer. De sagde til mig at de havde brug for en dansk pige på Tenerife på den nordlige del af øen og de skulle bruge en pige som var moden, som gerne ville det her, som havde så meget kompetence at hun faktisk er bestået, en som havde fine karakterer og det skulle være en dansk pige, idet at resten af teamet er ni andre skandinaviske piger fra både Sverige, Norge, Finland og Danmark.
Det var hel vildt og kunne slet ikke tro at jeg havde hørt rigtigt. Helt utroligt at så mange tanker kan nå at flyve igennem ens hoved.
Da de sagde til mig at det var akut, så mente de virkelig akut skal jeg love for. Det er sådan at jeg skal rejse fra Mallorca på fredag. Altså den 8. December og så er jeg i Danmark til Søndag eller mandag og så skal jeg være klar til min første transfer og tage i mod gæster om seks dage, altså på tirsdag d. 12 december. Jeg sagde ja til tilbudet og er stadig nærmest i chok over nyheden. Så.. det er lige det sidste nye her fra, og det er så vildt. Jeg skal så fejrer jul og nytår på Tenerife med mennesker som jeg slet ikke kender endnu og skal være der resten af sæsonen. Hel vildt. Er bare så glad og samtidig helt chokket og kan ikke helt fatte det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home