Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Thursday, May 03, 2007

God start på dagen!

Jeg stod op lidt i syv og mødtes med kollegaen Frida, og så power walkede vi i femogfyrre minutter. Det var skønt at få sig rørt på en anden måde og vi havde en hyggelig gåtur. Efter de femogfyrre minutter tog jeg selv en løbetur på tyve minutter og så var jeg ellers frisk og klar til dagen. Jeg skal først møde klokken elleve, så jeg fik ordnet lidt praktiske ting og det var dejligt at få gjort.
I dag vågnede jeg før megafonerne, som er udenfor mit vindue.. ha ha.. Jeg har i mellem tiden fundet ud af, at det som bliver råbt ud i megafonen handler ikke reelt om regeringen og at der snart skal til at være valg her i Tyrkiet, men det er begravelser de taler om osv. Hhm.. Der er store oprør i Istanbul for tiden og det påvirker heldigvis ikke os i Alanya. Det handler om at tyrkerne ikke vil have et religiøst styre, men vil have et sekulært styre, så det er der nogle demonstrationer over for tiden.

Her er billeder af udsigten fra min balkon. Læg mærke til det første billede, hvor megafonerne er placeret på masten :






Skal møde klokken elleve og der har jeg aktivitet (Boule), mens der er velkomstmøde på svensk for alle de nyankomne gæster. Jeg skal selv have dansk velkomstmøde på søndag, efter jeg har været i lufthavnen lørdag aften og hentet danske gæster fra Billund, så det bliver spændende at skulle have et "rigtigt" velkomstmøde alene, fremfor en byvandring, som jeg havde på Tenerife. Jeg skal faktisk over til et andet hotel efterfølgende og holde endnu et dansk velkomstmøde, så det bliver to møder på søndag. Ser frem mod det og glæder mig til at se nogle danske ansigter, så det ikke kræver så meget energi at blive forstået hele tiden og at skulle forstå.

(Havde ellers min første tur i poolen i går, da Louise og jeg havde Surf-race med børnene, og pludselig var det sjovere for børnene at få mig ud på surfbrædtet og i poolen fremfor de selv skulle prøve, så det blev en våd omgang med hele uniformen på, sko osv.. Børnene og folk rundt om poolen grinede og klappede og syntes det var rigtig underholdende at "guiden faldt i vandet".. ha ha)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home