Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Tuesday, April 24, 2007

Dimçay floden

Den anden dag var Rikard (svensk), Louise (svensk, som jeg har gået på guideskole med), og jeg ude at køre i bil på egen hånd. Vi havde fået tre steder, som vi skulle finde, steder/byer, som ligger øst for Alanya. Avis kontrakten her er sådan, at hvis man er under 21 år, så må man ikke køre i bil, så jeg må¨ lige vente et par måneder til at jeg selv må køre. I hvert fald, så tog vi fra kontoret omkring kl.12 og var først retur ved halv syv tiden. Vi kørte til byen Gazipasa, hvor vi fandt en restaurant oppe på en høj, med udsigt ud over hele Gazipasa og det var et skønt sted. Der løb frie høns rundt om restauranten samt en albino kanin. Vi bestilte tre gange ’mixed grill’ og det er så det som ses her på fotoet. Utrolig fedt sted og så ved man jo lige hvad man skal sige til folk, hvis de har brug for et råd til, hvor de kan køre hen, hvis de har lejet sig en bil.. ha ha



Senere på dagen nåede vi så til Dimçay floden, som ligger bare 15 min i bil fra Alanya (ca 11 km), og ved denne flod er der fyldt med små spise steder og restauranter, så der er mulighed for at sidde på tæpper og puder på små platforme, som flyder på floden. Hel vildt fedt og det galt om at fordele vægten på ’flåden’ så man ikke spildte drikkevarerne. Her svømmede så små ænder rundt, der var kæmpestort vandfald, som overdøvede bilerne og andre folks snakken osv. Vi tog os en cola for at prøve selve oplevelsen af at have siddet der i en fantastisk natur midt på en flod og i eftermiddagssol, og det skal bestemt prøves igen. Utrolig fed måde man kan hænge lidt ud på og bare slappe af.
Senere så vi så også selve Dimçay grotten, som er en drypstenshule, som er 360 meter lang og en gennemsnits højde på 232 meter. Ved ikke om det er mig som efterhånden har set mange drypstenshuler eller hvad, men for mig var den ikke noget særligt i forhold til hvad jeg har set før i mit liv.

Louise og jeg på en af tømmerflåderne på Dimçay floden :

0 Comments:

Post a Comment

<< Home