Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Thursday, April 05, 2007

HJEMME IGEN FRA TENERIFE OG PUERTO DE LA CRUZ EFTER 3 MÅNEDER OG 22 DAGE


Så er jeg retur i Danmark efter et langt ophold i Puerto de la Cruz på Tenerife. Har været i Danmark i ca et døgn og det er underligt at være hjemme. På den ene side føles det som om det blot har været et par uger, og samtidigt har jeg en følelse af, at det er et år.
Når jeg ser ud i landskabet mangler der ligesom nogle bjerge i landskabet og pludselig at se cykelstier og cyklister igen er også underligt.

Jeg havde en dejlig afslutning på Tenerife inden jeg tog hjem. Mor og Annie (en fælles ven/bekendt) kom d. 27. marts på besøg og de var med til min sidste Teideudflugt og vi havde en god tid sammen og de hjalp blandt andet med at få pakket mit værelse ned osv. Stor stor hjælp i forhold til at pakningen var hel uoverskuelig for mig, da jeg havde så mange ting.

På min sidste tur til Teide havde jeg ti børn med i bussen, så der var en del opkastning undervejs og buschaufføren gik fallit for plastikposer.
Kabelbanen var lukket, så det var enormt skuffende for mange af os, så jeg tog alle gæsterne med hen til et "besøgs-center", hvor man kunne se en video om, hvordan de canariske øer er blevet til, og en film som handlede hovedsageligt om Teide. Det krævede et overblik at få fortalt alle gæsterne fra sin bus, at vi mødtes før tid, og at tage en spontan beslutning om en plan B. Folk hyggede sig og det lod til at det var en god idé med filmen.

Den sidste uge gik jeg rundt og talte ned (ubevidst) på dage, sidste restaurantbesøg, sidste gang jeg så Teide for denne omgang, sidste gang af alting og ren psykisk var det hårdt, da jeg virkelig har været glad for at være på Tenerife. Jeg ved at jeg altid kan vende tilbage, men det har været et ubeskriveligt fedt ophold med mange udfordringer, oplevelser, minder og ikke mindst mange kontakter og "venner".
Jeg tror ikke det helt er gået op for mig, at jeg ren faktisk er færdig som guide på Tenerife, og at det er slut. Det går nok først rigtigt op for mig, når jeg er på vej i flyveren til Alanya om små ti dage. Her skal jeg så begynde på min anden sæsson og arbejde som Sun Garden guide fremfor byguide. Da det er et nyt koncept, er det svært at vide hvad det egentligt indebære, så det bliver spændende at være med til at gøre Sun Garden til en sucess.

Mor og Annie var ellers rigtige umulige turister og det var tydeligt, at de ikke var vant til charterferier, hvor ting er bestemt og gjort for een, da de kom for sent til bussen under Teideturen, min kollega måtte komme og hente dem da de skulle hjem med bussen til lufthavnen og så stillede de typiske turistspørgsmål osv. ha ha..

En af dagene hvor jeg skulle arbejde en del var Mor og Annie i Loro Parque (dyreparken), og jeg fik spist middag med kollegaerne på restaurant "Mil Sabores" for at tage afsked. Det var hyggeligt min allersidste aften i PUE og aftenen afsluttede på Color Café med en drink sammen med kollegaen Anezka.
Det hele var lidt melankolsk og trist, da jeg på ingen måde havde lyst til at tage der fra, da Tenerife er som mit tredje hjem nu, og samtidigt var det en fed fornemmelse, at jeg ikke skulle rende rundt og have service på de forskellige hoteller og løse luksusproblemer for mennesker der er over 60 år gamle. ;)

Kom hjem d. 4.4.07 om natten, da flyet var forsinket. Jeg havde fået flybillet hjem med Sterling, og det var først da jeg stod i køen i Reina Sofia lufthavn jeg pludselig blev bleg, da jeg kom i tanke om at med Sterling må man maks have 15 kg med sig. Da jeg kom frem til incheckningsdiskene spurgte de mig hvor mange der rejste sammen, da de så mine fire kufferter og to håndbagager og efter lidt snak om mit guidejob og at jeg nu skulle videre til Tyrkiet osv, så fik jeg alt min bagage med mig (over 50 kg), for ingen penge. Ret godt gået.
Alt i alt sjovt at være hjemme og dejligt at skulle se familien her til påsken inden jeg drager videre. Har planer om at se nogle veninder mens jeg er hjemme og mest af alt har jeg planer om at tage omsorg for mig selv, så jeg mærker at jeg har været hjemme og følt jeg har fået gjort de ting, som jeg gerne ville.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home