Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Sunday, March 18, 2007

WEEKEND OG TAPAS :

WEEKEND OG TAPAS :

Min far havde fri hele weekenden skulle ikke arbejde før mandag, så jeg glædede mig til at
være sammen med ham. For mig betød det ikke noget hvad vi lavede i løbet af dagen, bare det at være sammen og bare glo ud i luften og møde folk man kender på deforskellige barer, var helt okay og skønt.
Efter at have arbejdet så mange timer på Tenerife hver dag, og med kun en ugentlig fridag, så var det rart bare at sidde og lave ingenting.
Far var ved fiskehandleren, mens jeg var en tur ved frisøren. Jeg fik lige klippet et godt stykke af spidserne og fik flere etager og rettet pandehåret, og blev meget positivt overrasket over resultatet og fik lige sat mine fordomme på plads. (Fordomme mht. at jeg ubevidst nok har tænkt at en frisør i en landsby nok ikke er så dygtig, som en frisør i en storby).
Hhhmm...

Det endte med, at far og jeg var på bar og for hver gang der blev bestilt et glas,
blev der serveret en gratis tapas på ejerens regning. Fisken som min far ellers havde købt til frokost blev gemt til senere, for da vi kom hjem hen ad eftermiddagen var vi godt mætte.

Min ældste kusine kom og fik kaffe hos far og mig. Hun så mine billeder fra Tenerife, og jeg var glad for, at der ren faktisk var interesse for at se mine billeder og høre om min hverdag, omkring mit arbejde på Tenerife, og hvordan det er at arbejde som guide, fra en der står mig nær,
Min far er bestemt ikke god til at vise interesse og spørger ikke ind til jobbet eller om at se fotos. Jeg tænker det må være svært at sætte sig ind i en anden persons liv, når det er så forskelligt og ekstremt anderledes i forhold til ens eget. Det er nok for farligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home