Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Sunday, April 29, 2007

Manavgat bådtur



Dagene går utroligt hurtigt og kan slet ikke forstå, at jeg "allerede" har været her i to uger. Der er sket så mange ting, lært mange nye mennesker at kende, og lærer bedre og bedre den tyrkiske kultur at kende.
Det går også godt med mit mål, mht. at lære tyrkisk. Jeg førte da en samtale i går med en receptionist og han troede slet ikke på jeg kun havde været i Tyrkiet i to uger.
Jeg har også oplevet fire gange at jeg er blevet stoppet af tyrkere udefra, for at spørge om vej, og begynder bare at tale tyrkisk til mig. Må indrømme, at jeg ikke selv ligefrem synes jeg ligner eller går klædt som en tyrker, men ret fedt alligevel.

Den 26. april var alle guider fra Alanya og Side på Manavgat bådudflugt, for at observere hvordan turen foregår, så vi bedre kan sælge den til vores gæster.

Her sidder jeg på båden med den svenske pige, Jenny, som jeg bor sammen med :



Det var vores lokalguide Rahmi, som kørte udflugten på båden, og på alle udflugter her i Tyrkiet, så har alle lokalguiderne en "hjælper" eller ekstra guide med, så i alt var der fra både Side og Alanya ca. seks lokalguider, som alle taler skandinavisk og tyrkisk. Hel vildt fedt at kende dem og have dem i sin hverdag, da man spørger til råds, de oversætter og giver os guider nogle fif undervejs osv. Fedt.
Det var i hvert fald en herlig tur, med masser af sol, god mad, frie pelikaner og skildpadder og en hel sky af solcreme, som svævede over båden, med alle de turister, som havde smurt sig ind.

Der var en "bod", som nogle tyrkiske kvinder havde og der solgte de pandekager midt på stranden med fyld. Smagte himmelsk og fordi vi var guider, så var det åbenbart gratis.
Her sidder de og laver pandekager :






Det var en rigtig hygge dag, hvor vi solede og jeg var i middelhavet som den første og alle de andre guider var bare kedelige og "fimsede", og sagde vandet var for koldt osv. Jeg byggede en by og spillede spil i sandet med lokalguiderne og alt i alt en fantastisk hyggelig tur med så mange kendte ansigter og ren afslapning. Selv om vi ikke havde lavet noget særligt hele dagen, så var vi alle hel færdige da vi kom retur til busserne og snork sov hele vejen hjem.

Rahmi og jeg som laver landsby i sandet :



Om aftenen var vi så nogle stykker som var ude at spise sammen. (Emma fra guideskolen, Cathrine og Janne, som er to norske søstre, Bülent, en af de lokale guider, og jeg). Vi endte, som sædvanligt, på en af samarbejdsrestauranterne ”Ferrys” og efterfølgende i byen. Skøn dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home