Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Tuesday, February 27, 2007

Marie på besøg

Så kom Marie. Da hun kom med et lidt sent fly, så kunne hun ikke køre med i min bus fra lufthavnen, men det gik fint alligevel og det var sjovt og dejligt at se hende igen. Vi fik planlagt en masse ting, som vi skulle nå mens hun var her og jeg havde fået fire dage fri. (28. feb., 1.-4. marts). Hun fik set en masse af øen og fik oplevet min allerførste tur til Teide, som jeg kørte som guide. Vi var i Santa Cruz og fik shopppet en masse og fik rigtig lækker frokost. Samme dag blev jeg ringet op af chefen for MyTravel i Danmark og vi talte om sommerjobs og om hvilke muligheder jeg havde osv. Det gjorde at jeg følte mig meget presset i nogle dage og pludselig skulle til at tage stilling om jeg vilel fortsætte som guide og pludselig forudbestemme seks måneder af mit liv, hvilket jeg bestemt ikke brød mig om. Det var en beslutning, osm skulle tages på få døgn og jeg var glad for at Marie var der til at lytte på alle mine tanker og overvejelser.

Alle overvejelserne og spekulationerne gik på jobtilbudene som jeg fik. Og efter få dage fik jeg at vide af min servicechef at jeg havde fået Alanye i Tyrkiet til sommer på hotel Sun Park Garden. Det vil sige jeg skal være Sun Garden guide i stedet for byguide, som jeg i øjeblikket. Efter en masse tænken og opringninger, så takkede jeg ja, så jeg skal rejse fra Tenerife d. 3. april og er så i Danmark i 11 dage, og så rejser jeg til Alanya d. 14. april. Virkelig spændene, og meget anderledes og udfordrende med et land jeg ikke kender og et sprog jeg bestemt heller ikke kender noget til.

Læs mere på linket her :

http://www.tjaereborg.dk/hotel/hotel.aspx?hotelid=28254&itemid=28254&menuid=5&categoryid=1






Nogle af dagene mens jeg arbejdede tog Marie selv ud og så forskellige ting af øen, og vi har været ude at spise en del af aftenerne og fået indhentet en masse snak.






På en af mine fridage fik jeg undersøgt om jeg kunne tage en uge fri, for at besøge min familie og far i Benalmádena (Málaga), og fandt forskellige priser på billeter. Det tager under to en halv time at flyve her fra Tenerife til Málaga. Jeg savner familien meget og efter en masse opkald til chefen og rejsebureauet fik jeg bestilt en billet, så jeg rejser til Málaga d. 13. marts og skal være der seks dage. Er således retur på Tenerife igen d. 19. marts og skal så arbejde igen fra d. 14. Glæder mig utroligt og da jeg gik fra rejsebureauet med billetten i hånden, så glædet jeg mig bare ENDNU mere.
Sammedag tog Marie og jeg en tur i bil. Vi var på den nordlige del af øen, som kaldes Anaga halvøen, og kørte helt nordpå, til en lille lokal havneby, Taganana. Her spiste vi frokost og smagte på typisk canarisk fisk "purro". Aldrig hørt om det før og det smagte forfærdeligt godt. Fisken kan bl.a. ses på billedet.
Det var en rigtig god tur og vi fik set fantastisk natur og hyggede os. Skøn fridag.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home