Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Tuesday, August 07, 2007

En masse nye opdateringer

Der er gået flere uger og der mangler alt for mange opdateringer på bloggen. Der er sket en masse ting og det er højsæson, så der er nok at se til. Der er travlt og hver dag sker der noget nyt på hotellet. Der har ikke været så meget tid til at sætte sig foran computeren, da den tid jeg har haft for mig selv, har jeg prioriteret på andre ting.

Jeg kan stadig overraskes over små ting i dagligdagen. Den anden ag var vi på restaurant på et af stamstederne. Jeg bad om en flaske vand, og i stedet for at komme ud med en flaske vand til mig, så kastede han flasken igennem hele restauranten og ud til bordet hvor vi sad. Morsomt og komisk.
Det er stadigt morsomt at se kamelerne rundt i gaderne, og samtidigt er det blevet en hel vane, for da der pludselig kom en mand gående med sin hest, blev jeg helt overrasket og kom til at tænke på hvor længe siden det egentlig var jeg havde set en hest.
Tjenere går hen ad gaden på vej til arbejde. Inden de når på job, så betaler de ca. 5 danske kroner for at få sat håret med en masse klistret gelé, og så går de ud fra frisøren igen efter 15 sek med håret sat og klar til arbejdet.

Frk. Amanda som skaber sig i sin transferbus inden hun henter sine gæster :



Har været i lufthavnen nogle gange, og faktisk en gang mere end beregnet. Sidste onsdag var jeg i lufthavnen om aftenen og havde danske gæster som skulle ankomme til Alanya og solgte en masse billetter til Hamam på bussen. Da klokken var omkring 21:00 blev jeg ringet op og fik information om at jeg skulle til lufthavnen igen i morgen, for det fly fra Oslo som skulle lande om natten, ville først lande næste morgen, og da folk arbejde og jeg havde tilsyneladende et fleksibelt skema, så blev det mig, som skulle afsted igen næste morgen. Det betød at jeg sov ikke så tilstrækkelig mange timer fra onsdag til torsdag, og så var vi tre guider til at tager i mod alle de trætte norske gæster torsdag morgen. Det var en meget anderledes arbejdsdag og det var faktisk rigtig fedt. Jenny (min sambo), som var med, og jeg havde det morsomt i lufthavnen ved ankomsthalllen inden nordmændene kom ud. Vi sang i walkitalkierne, tog billeder med telefonen osv.

Den 27. Juli 07 havde jeg så fødselsdag. Jeg blev så 21 år og jeg syntes det var meget mærkeligt at tænke på. Jeg havde fri på selve fødselsdagen sammen med Hanne, så dagen før blev jeg fejret på hotellet med overraskelser. Lidt i elleve på formiddagen spillede de fødselsdags sang i højtalerne, jeg fik en meget festlig og kulørt drink, kokkene bar en kæmpe lysserød lagkage ud til mig som var pyntet med blomster, og alle kom og sagde tillykke, og i det samme så fik jeg gave af manageren, og det var en ”darbuka” (tyrkisk tromme), næsten magen til den som jeg havde nået at købe selv, den her var bare mindre. Så fedt og alle smagte kagen og efterfølgende kom nogle af gæsterne også og ville smage kage og sagde tillykke. Det var en stor overraskelse og jeg anede ingenting om det. Rigtig speciel ”fødselsdag”.





Et billede af mine to trommer. Er de ikke fine? :



Aftenen stod den så på bytur og da klokken var 24:00, der var jeg på besøg hos Hanne og Christoffer, inden vi skulle ud, og lige pludselig så sang de norsk og svensk fødselsdagssang for mig på terrassen. De var bare så søde. Da vi så kom på Sky Lounge for at mødes med de andre som var ude, så trådte jeg knap nok ud af elevatoren inden der var fødselsdagssang fra DJ’en og endnu en fin fødselsdagsdrink. Der var en rigtig god fødselsdag og den endte med at være så festlig, så jeg måtte ligge lidt syg dagen efter og stakkels Hanne havde sådan en tålmodighed. Den 27. Endte det så med en afslappende strandtur og shopping om aftenen.

Desuden har vi været med til flere show nights på hotellet og en aften var vi alle fire nationaliteter repræsenteret og her står vi så og servere mad for alle gæsterne inden vi havde mini disco. Når vi står og serverer, så laver vi en masse sjov med folk og danser fra side til side til musikken, og det er simpelthen så morsomt. Gæsterne synes også det er underholdende og vil have billeder af os. Man får en hel anden kontakt med gæsterne når man står og serverer, da man spotter hurtigt hvilken nationalitet de er osv.




EN PERFEKT FRIDAG :

Sidst jeg havde fridag havde jeg en fantastisk dag. Jeg var sammen med min kollega Frida hele dagen. Vi stod lidt tidligt op og gik over og fik brunch på et lokalt tyrkisk sted. Så tog vi til Hotel Sun Park Beach, hvor de har Hamam, (tyrkisk bad). Så vi blev skrubbet, sauna, og mens vi sad i sauna fik vi den lokale øl Efes. De siger det er godt at drikke øl i saunaen inden selve hamam. Så var der jacuzzi og masser af massage, ansigtsmaske og det var herligt og en hel formiddag med forkælelse, opmærksomhed og omsorg. Det var så skønt og efter nogle dejlige timer, så gik vi op til poolområdet på selve hotellet, som er søster-hotellet til Sun Park Garden, hvor jeg arbejder, og solede os med alt olien fra massagen.
Vi mødte hotel manageren som vi kender, og han spurgte om alt var okay og fiksede lige solsenge og cola til os.
I et stykke tid har jeg talt om, at jeg måske ville prøve Parasailing, og fik den idé at jeg ville gøre det den dag og lige med det samme, efter jeg havde fået idéen. For tænk hvis jeg skiftede mening og ikke turde alligevel.

Jeg fik fat i hotelmanageren som selvfølgelig fiksede det med det samme og så blev jeg hentet med en gummispeedbåd og blev sejlet ud til en anden båd, hvor selve parasailingen skulle foregå. Frida var så bange og sagde at hun absolut ikke skulle med, og hun syntes slet ikke jeg skulle gøre det, og det endte med at hun alligevel tog med mig ud i båden og var med mig, hvilket jeg var rigtig glad for.
Jeg var meget nervøs og anede ikke hvad jeg havde sagt ja til. Heldigvis var der nogle andre mennesker som skulle prøve før mig, så jeg kunne forberede mig lidt på det, men da det så var min tur, så fik jeg ordentlig sug i maven og troede jeg skulle kaste op og besvime på een gang. Jeg fik spændt selen om benene og selen blev fastspændt til faldskærmen og PLUDSELIG blev jeg hevet tilbage, og så hang jeg i luften i faldskærm langt over havet. Var oppe i luften i ca. 7-8 min og oppe i en højde der svarede til 50 m. Der var en utrolig udsigt der oppe fra, og det var en rimelig ækel fornemmelse at se ned på sine fødder, som dinglede i luften så højt over havet.
Selve fornemmelsen, og følelsen efterfølgende, gjorde at jeg var helt høj og jeg var hel vild resten af dagen, bare fordi jeg havde gennemført det.
Next step bliver paragliding. ha ha ha...


I denne her uge har der næsten kun været danske børn i open house, så alle film har været på dansk, og børnene har lavet huler af puder og håndklæder og været virkelig kreative faktisk. I går fik 6 børn lov til at male mig. Det vil sige at de malede i hele mit ansigt på begge arme og begge ben og jeg lignede noget der var løgn Ærgeligt der ingen billeder blev taget. Børnene syntes det var SÅ morsomt fordi jeg så ud som jeg gjorde og ville have jeg skulle vises til forældrene, så jeg gik på hele hotelområdet med overmalede kropsdele. Der sker altid noget morsomt og børnene siger nogle sjove ting og gør mærkelige ting. Det er så fascinerende bare at sidde og iagtage dem.
Her er et foto hvor vi legede med lego en af dagene hvor vi havde legotime på programmet ;)



Og det er faktisk ikke kun børnene som er kreative. Efter at jeg er begyndt at have Open House og sidder og tegner med børnene, så er min kreative side kommet frem, og jeg har (faktisk) oså tegnet nogle fine tegninger. Her er nogle af dem :







0 Comments:

Post a Comment

<< Home