Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Friday, June 22, 2007

En tur til borgen

Vi var meget trætte dagen efter, så det blev til lidt sent morgenmad på terrassen. At få set borgen var et stort ønske, så jeg var heldig og fik lov at låne firmabilen og så kørte vi en tur op til ”Kahle” (borgen), som er placeret på klippehalvøen i ca. 250 meters højde. En borg med en 6 km lang borgmur og som er helt tilbage fra 1200 tallet, fra da seljukkerne boede her i Alanya.
Jeg havde kun været inde på selve borgens område een gang før, så jeg var også turist og oplevede tingene med andre øjne. Det var meget meget varmt og vi fik nydt den helt utrolige udsigt ud over hele Alanya, både til den vestlige side, Kleopatrastranden, og over til havnen og Østrestranden på den østlige side.

Vi hyggede os og tog en masse billeder af den gamle borg og af moskeen som blot er ruiner nu.



Lidt udsigts billeder oppe fra borgen af :



Billede af Kleopatrastranden :



Og et af Øsrestranden og havnen :



Vi fik afleveret bilen og var efterfølgende på stranden i nogle timer. Selvfølgelig den tid på døgnet hvor det var allermest varmt. Puuhaa..
Eftermiddagen gik med afslapning og så gjorde vi os ellers klar til midsommerfest som hotellet arrangerede.



Alle fik midsommerkranse om hovedet og alle borde, stole, mad, band, bål, festligheder, barbord osv osv, var flyttet over på volleyballbanen, så alle festligheder såsom mavedanser, mini disco, limbodans osv forgik i sand og det var en herlig aften. Esin receptionisten slog sig ned ved vores bor, og da Hanne og Meeri var på job, så kom de også hen til vores bord og var med senere. Utroligt hvor hyggeligt det var og så var der live music hele aftenen med en bulgarsk sanger som sang engelske hits. Så skønt og jeg nød aftenen i fulde drag.



Senere gik der mere festligheder i den med dans og sang, og jeg fik tryllet en drinkpind om til en endnu mere underholdende drinkpind :

0 Comments:

Post a Comment

<< Home