Amandas blog

En blog hvor jeg vil dele mine erfaringer, overvejelser og oplevelser med andre i min periode fra sommeren 2006 og frem.

Tuesday, June 26, 2007

Marked og Slange show

Emeli, min service chef kørte mig til hotellet den morgen, og vi spiste morgenmad sammen med Josephine og mor. Det var en lang morgen, sådan hvor alting tog lang tid og hen af formiddagen kom vi så på markedet. Et markedet hvor det er helt tilladt at prutte om prisen og man skal være rimelig hardcore for at få pruttet priserne ned. Sælgerne er ekstrem dygtige og påtrængende. Da jeg ”jo” har lært mig en del tyrkisk efterhånden, så hilser jeg på tyrkisk og siger priserne på tyrkisk, og det var som om der var en hel anden form for respekt, og så var det slet ikke så svært pludseligt at få priserne ned og samtalen gik så på om man boede her, og i hvor lang tid, og at jeg var go til tyrkisk, og på snarlig gensyn osv. Egentlig meget morsomt at opleve, idet alle sælgerne råber efter turisterne på engelsk og svensk og alle sælgerne påstår jo, at deres varer er ægte mærker og kvalitet.. hhmm...



Læg lige mærke til de fantastiske vandmeloner
og skaftet til min nye kost :



Vi fik i hvert fald købt lidt forskellige ting, og jeg fik blandt andet købt mig en kost til lejligheden. Vi gik, som skrevet, om formiddagen så det blev hurtig alt for varmt, så vi blev helt trætte, umulige og i et vanskeligt humør, hvilket gjorde vi straks tog en taxi tilbage til hotellet, hvor Josephine og jeg kastede os under aircondition da vi kom hjem.



Det var simpelthen så varmt og om formiddagen klokken 10:30 havde jeg set på termometeret og der stod den på 38°C i skyggen. Det var vanvittigt, så jeg ville ikke engang se hvor mange grader det var om eftermiddagen.

Mini Disco :



Aftenen bestod af Show Night og ”Snake show”, så det var et ”hit” blandt mor i hvert fald og al respekt til mor, så var hun på scenen og ”dansede” med slangen. Så sejt at hun gjorde det og se lige billedet.
Yeah.. that's my mum :

0 Comments:

Post a Comment

<< Home